fredag 25 oktober 2013

Snart bär det av till Prag igen

Pragborgen i all sin glans - Foto: (C)Michal Vitásek - CzechTourism

Ja nu är det inte lång tid kvar tills vi gör en långweekend i Prag. Denna gång blir det höstversionen av staden vi får uppleva och jag är mycket förväntansfull. Förutom de klassiska attraktionerna som mitt resesällskap nog gärna vill se, så kommer vi även göra lite mer höstiga aktiviteter. Ölspa ska vi garanterat prova, mysiga utställningar, och självfallet prova på Prags pampiga kaféer. Självklart kommer vi äta och dricka fantastiskt, som alltid i Prag! Jag hoppas faktiskt vädret är lite "burrigt" så man riktigt får den där höstkänslan.

Har ni några hösttips i Prag, något ni tycker jag bör prova och skildra här i bloggen? Vi har bara en långweekend den här gången så tyvärr blir det inga utflykter utanför staden, även om jag själv brukar rekommendera detta.

Resan sker mellan datumen 14-17 november så jag hoppas ni som är sugna på Prag kikar in med jämna mellanrum, och som sagt, kommentera gärna!

//Alexander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar